Kilka słów o filtrach DPF i dlaczego je warto regenerować, czyscić
I. O DPF-ach
Filtry cząstek stałych wykonane są z porowatego ceramicznego wkładu, którego liczne kanały są ślepo zakończone. Spaliny przechodząc przez układ wydechowy napotykają na swojej drodze filtr DPF i jedynym miejscem, przez które mogą przedostać się gazy spalinowe są porowate ścianki kanałów filtra DPF. Jednocześnie dochodzi do uwięzienia cząstek stałych. Są one zbyt duże, aby przedostać się przez pory wkładu filtra. Cząstki stałe w filtrach DPF składają się z sadzy i popiołów.
Sadza jest usuwana w okresowym procesie regeneracji filtra podczas jazdy, lecz popiołów ten proces nie usuwa. Z czasem w wyniku nagromadzenia się popiołów w kanałach wkładu, dochodzi do permanentnego zatkania filtra DPF. W niektórych przypadkach, nagromadzenie popiołu jest tak silne, że powoduje utworzenie zbitej masy z popiołu w centralnej części filtra, co blokuje przepływ także przez pozostałe kanały. Popiół z definicji jest niepalny i nie da się go przetworzyć przez zjawiska termiczne. Popiół musi zostać usunięty z filtra DPF za pomocą specjalistycznej procedury czyszczenia po wcześniejszym demontażu filtra DPF z pojazdu.
II. Objawy zapchanego filtra DPF
- odczuwalny spadek mocy silnika
- lampka ostrzegawcza DPF na desce rozdzielczej
- tryb awaryjny
- wykonywanie częstych prób regeneracji DPF podczas jazdy
- brak wypalenia filtra zakończonego sukcesem
- zapach niespalonego paliwa
- nadmierne dymienie
- nadstan oleju silnikowego
- zwiększone zużycie paliwa
- błędy w pamięci sterownika silnika dotyczące: zbyt dużej obecności sadzy w filtrze DPF, zbyt dużej liczby nieudanych prób wypalenia filtra DPF, zbyt dużego przebiegu od ostatniego wypalenia filtra, za wysokiego ciśnienia różnicowego przed i za filtrem DPF itp.
III. Korzyści
- stosujemy innowacyjną procedurę czyszczenia DPF z użyciem urządzenia polskiej firmy EKO-DPF
- usuwamy sadze i popioły do 98.5%
- stosowana przez nas regeneracja nie wymaga rozcinania filtra
- za regeneracje DPF zapłacisz przy odbiorze Przesyłki
- regenerujemy filtry aut osobowych dostawczych do 3,5 tony, auta ciężarowe, autobusów, traktorów, maszyn rolniczych i budowlanych
- gwarantujemy przywrócenie 98% oryginalnej wydajności filtra
- rok gwarancji bez limitu kilometrów
- całkowite usunięcie osadów Pm10
- usunięcie osadów oleju i ceru
- zachowanie integralności filtra - nie rozcinamy i nie spawamy filtrów
- zachowanie metali szlachetnych
- szybki proces czyszczenia - około 50 min dla samochodów osobowych
- przed i po czyszczeniu filtra poddawany jest sprawdzeniu przepływu powietrza i ciśnienia. Wynik testu w formie wydruku przekazywany jest klientowi przy odbiorze filtra.
Dla współpracujących
z nami warsztatów samochodowych
PAMIĘTAJ
Po procesie regeneracji DPF/FAP i ponownym montażu w pojeździe, należy wykonać czynności diagnostyczne i resetujące np. kasowanie poziomu popiołu lub zakończenie niekompletnej regeneracji filtra. Są to czynności wynikające z konieczności przyuczenia sterownika silnika do prawidłowo działającego filtra cząstek stałych.
Usługi tego typu są do wykonania w naszym warsztacie.
Zobacz film jak przebiega czyszczenie i regeneracja filtra DPF w naszej firmie
150 UDERZEŃ NA GODZINĘ
Innowacyjne rozwiązanie naszej maszyny do regeneracji filtów DPF, polega na podawaniu strumienia cieczy czyszczącej pod bardzo wysokim ciśnieniem raz od strony wejściowej filtra DPF, a następnie od strony wyjściowej z częstotliwością 150 uderzeń na godzinę.
Gwarantuje to wymycie z filtra DPF do 98,5% znajdujących się w nim zanieczyszczeń.
Jak wygląda proces czyszczenia filtrów w naszej maszynie ?
Jeżeli monolit jest stopiony lub pęknięty regeneracja jest niemożliwa.
Filtr ten jest umieszczany w maszynie myjącej i podłączany obustronnie przy pomocy specjalnie do tego zaprojektowanych adapterów. Po podłączeniu filtra następuje wybór typu filtra na wyświetlaczu urządzenia, sposobu mycia, a także wprowadzanie numeru rejestracyjny pojazdu.
Strumień czyszczący jest naprzemiennie wprowadzany do wejścia i wyjścia filtra. Dzięki temu możemy bardzo dokładnie zregenerować całą jego strukturę.
W naszym rozwiązaniu ciecz myjąca pracuje w obiegu zamkniętym i podlega podwójnej filtracji. Co więcej, budowa głównego zbiornika ze specjalnie zaprojektowanymi grodziami, pozwala jeszcze dokładniej odseparować zabrudzenia wypłukiwane z filtra.
Dzięki opracowaniu i zastosowaniu powyższych rozwiązań ? nasz system zdecydowanie wyróżnia się na rynku.
Prześlij do nas swój DPF
Otrzymany do godziny 11:00 filtr samochodu osobowego lub dostawczego do 3,5 tony regenerujemy i odsyłamy do klienta tego samego dnia.
ODEŚLEMY PRZESYŁKĘ NA NASZ KOSZT
Uwaga !!!
Skorzystaj z PROMOCJI
Nie czekaj na awarię. Wyczyść swój DPF już teraz!
DPF/FAP/KAT/SCR
OSOBOWE
Samochody osobowe
i dostawcze do 3,5tony
Czyszczenie DPF/FAP/KAT/SCR
615 zł brutto
usługa/1 szt.
DLA WARSZTATÓW:
Wycena indywidualna
Cena dotyczy filtrów cząstek stałych DPF/FAP/GPF lub katalizatorów DOC/SCR z samochodów osobowych lub dostawczych do 3.5 t.
Cena nie obejmuje demontażu/montażu filtra lub katalizatora z pojazdu
Przesyłka kurierem od nas jest zawsze gratis.
DPF ciężarowe lub
katalizatory SCR
Czyszczenie DPF lub katalizatorów SCR
840 zł brutto
usługa/1 szt.
Filtry DPF z samochodów ciężarowych przyjmujemy jedynie wymontowane wcześniej z pojazdu.
DPF + SCR ciężarowe
2 w 1, np. EURO 6
Czyszczenie DPF
od 1230 zł brutto
usługa/1 szt.
Cena dotyczy filtrów cząstek stałych DPF zintegrowanych z katalizatorami selektywnej redukcji katalitycznej SCR w 1 obudowie, np. w ciągnikach EURO 6. Cena dotyczy samochodów ciężarowych powyżej 3,5 tony oraz traktorów, maszyn rolniczych, budowlanych i przemysłowych.
Czyszczenie zestawu DPF+SCR odbywa się dwuetapowo. Najpierw jest czyszczony sam DPF po zdemontowaniu wkładu, a następnie osobno SCR lub SCR wraz z katalizatorem oksydacyjnym (w zależności od konstrukcji)
Filtry DPF z samochodów ciężarowych przyjmujemy jedynie wymontowane wcześniej z pojazdu.